Belső kommunikációs stratégia

A cégkultúra része az is, hogy a dolgozók hogyan és milyen minőségben kommunikálnak egymással. Ha nincs meghatározott kerete a különböző csatornáknak és nincsenek elvárt magatartási normák, akkor mindenki saját belátása szerint járhat el. Ez akkor problémás például, ha valakinek fontos lenne egy gyors válasz, de ezt ő nem jelöli sehol a fogadónak viszont nem fontos és szerinte ráér a válasz.

A belső kommunikáció kihatással van a külső kommunikációra is így nagyon nem mindegy, hogy mennyire foglalkozott ezzel a cégvezető. Ha sikerül jól megfogalmazni az ilyen jellegű elvárásokat, akkor azok számonkérhetővé válnak és megspórol magának a vezető egy sor idegeskedést.

  • Jótékonyan hat a dolgozói motivációra
  • Megfogalmazza az e-mailezés elvárt magatartási eszközeit (pl. távollét, sürgősségi indokok stb.)
  • A szó elszáll.. Jópár félreértés elkerülhető, ha bizonyos folyamatok egy írott csatornába vannak terelve
  • A cég ritmusát jelentő meetingek rendszerét is meghatározhatja
  • A kollégák visszajelzéseit is lehetővé teszi (1on1 vagy kérdőívek stb)